Nie wszystkie banery reklamowe umieszczone w sieci internetowej są dobrze zaprojektowane. Większość z nich zawiera zamierzone efekty w konstrukcji mające na celu zwrócenie na siebie uwagi. Niektóre z nich są mniej drażniące, inne znacznie przeszkadzają użytkownikom w poruszaniu się, w internecie. Można spotkać banery reklamowe, które nie dają się zamknąć. Jest to bardzo nachalny sposób promocji, który tak naprawdę zraża potencjalnych klientów do reklamodawcy. Kolejnym problemem dla odbiorcy jest trudność w odnalezieniu elementu zamykającego. Nie zawsze kliknięcie w oznaczenie zamknięcia jest skuteczne. Często element zamykający umiejscawiany jest właśnie w taki sposób, żeby go nie odnaleźć. Banery reklamowe bywają także wyposażone w linki zamykające, przemieszczające się po najechaniu na niego kursorem. Rzadko udaje się użytkownikom zamknąć baner, bez niezamierzonego otwarcia go. Banery reklamowe z automatycznie włączającym się dźwiękiem są bardzo nie lubianą formą reklamy przez użytkowników internetu. Intensywność dźwięku ogłusza od chwili jego załadowania. Poruszając się po internecie użytkownik często napotyka banery reklamowe z błyskawicznie zmieniającymi się, jaskrawymi kolorami. Efekty te nieprzyjemnie rażą w oczy. Frustrujące są także banery, które rozprzestrzeniają się na cały ekran monitora.

Niektóre banery reklamowe znacznie przeszkadzają użytkownikom w poruszaniu się, w Internecie

Niektóre banery reklamowe znacznie przeszkadzają użytkownikom w poruszaniu się, w Internecie

Takiej reklamy nie sposób ominąć wzrokiem. W internecie pojawiają się też banery reklamowe imitujące różne elementy strony. Mnóstwo banerów w sieci sugeruje odbiorcy wygraną. Zwykle baner informuje, iż od nagrody dzieli użytkownika tyko jedno kliknięcie. Niestety osoby korzystające z internetu całkowicie nie ominą banerów, gdyż internet jest obecnie głównym i najskuteczniejszym środowiskiem reklamowym.